دیدبان

دروغ از غضنفرخان تا رسانه های دولت راستگویان/ چرا "جان کری" را تطهیر می کنید؟!

دروغ از غضنفرخان تا رسانه های دولت راستگویان/ چرا "جان کری" را تطهیر می کنید؟!

دیدبان: پنجشنبه عصر و در زمان مرده خبری شاهد بودیم سایت خبرآنلاین در مطلبی با تیتر "ادبیات سخیف مترجمین صدا و سیما بر ضد منافع ملی" به نکوهش شدید سازمان صدا و سیما پرداخت. این مطلب که پس از مدتی در تحریریه خبرآنلاین مورد ادیت و ویرایش قرار گرفت، در ادامه با تیتر "ادبیات وارونه مترجمین ...." تأیید و منتشر شد.                    

علیرضا خراسانی، نویسنده این مطلب تأکید کرده بود جان کری به هیچ عنوان در مصاحبه با سی ان ان، ایران را تهدید نکرده و از "گزینه های روی میز" سخن نگفته و این بخش از متن را صدا و سیما به صحبت وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرده است. وی در ادامه با پرخاشگری زایدالوصفی اضافه می کند:

«یک سوال از مترجمین خبر صدا و سیما که بعد از توافق نامه ژنو دست فرمانشان را گم کرده اند دارم: آیا وجدان تان هنگام ترجمه های آب دوغ خیاری نمی لرزد؟ آیا این متنی است که شما ترجمه می کنید و خبر خوانان صدا و سیما با اضافه کردن پیازداغ و با انداختن هیکل شان به جلو و عقب هنگام خواندن متن، مغز مردم عادی را مشوش می کنند؟
آیا هئیت نظارت بر صدا و سیما نمی خواهد در حمایت از منافع ملی و دولت محترم که شبانه روز دنبال منافع هسته ای ملت است، کمی به مغرضانه خبر ترجمه کردن (ترجمه که چه عرض کنم،بهتر است بگوییم خبر نوشتن) و خواندن صدا و سیمایی ها واکنش نشان دهد؟
البته بسیاری از مردم با خاموش کردن تلویزیون مدتهاست با اخبار صدا و سیما قهر کرده اند اما ما اصحاب رسانه که همه صداها را باید گوش کنیم، برایمان جای تعجب دارد که چرا هر روز بدتر از دیروز می شود و در حالی که چانه زنی امریکایی ها برای دور دوم مذاکرات از هم اینک شروع شده و تیم دکتر ظریف در حال احقاق حقوق هسته ای و تنظیم دور دوم مذاکرات هستند چرا باید این چنین مورد هجمه داخلی آنهم از سوی عده ای بی سواد قرار گیرند؟»
اما این مطلب که به طرز عجیبی توسط خبرآنلاین داغ شده بود توانست 143 نظر را تا صبح شنبه کسب کند. نظراتی که اغلب فحش و ناسزا به صدا و سیما بودند:
بی نام: هی داریم جون میدیم روابط خارجی رو درست کنیم اینا هی گند میزنن به همه چی!!!! کی از دست این ضرغامی راحت میشیم آخه!!!!
بی نام: صدا سیما حرفهای خارجی ها رو برای تحریک احساسات ما ایرانی ها تحریف میکنه . امروز ظهر حرف های جان کری رو تحریف کرد اصلا جان کری به این تندی حرف نزد اما اینها 100 تا حرف چسبوندن و گفتن
علی: برای شادی روح رسانه ملی اجماعا صلوات! لال از دنیا نری دومیش رو بلند تر ختم کن!
بی نام: صدا و سیما در وهله نخست اهرم قدرتی در دست اقلیتی تندروست!
بی نام: من هم از تیر 88 {تلویزیون} نگاه نمیکنم البته رادیو هم گوش نمیکنم
بی نام: چون آقای روحانی گفتند:((22بهمن امسال متفاوت تر از گذشته باشد.))عده ای کک به تنورشان افتاد که نکند این مراسم به حمایت از عادی سازی روابط با آمریکا تبدیل شود بنابراین با سرعت هر چه تمام تر دنبال غوغا کردن های خبری هستند
بی نام: احسنت خیلی وقته اینها دارند با اعصاب ملت بازی می کنند با این طرز پوشش اخبار مربوط به توافق ژنو
 
تمسک به دروغ در رسانه های راستگویان!!
 
همین مطلب و ظاهر ضد صداوسیمایی آن کافی بود تا رسانه های راستگویان!! که از تأخیر در پخش سخنرانی رئیس دولت به شدت عصبانی بودند و دستشان از مطالب انتقادی خالی بود، آن را برجسته کرده و تیترهای جنجالی برایش انتخاب کنند. 
 
 
 
 
پس از آنکه منتقدان توافق ژنو، «معدودی کم سواد» خطاب شدند:
چرا با چشم های بسته از توافق ژنو و صحبت آمریکایی ها حمایت می کنید؟
 
حال به اصل صحبت های جان کری می پردازیم. صحبت هایی که وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان بیان کرده بود. دیدبان، اصل این سخنان در صفحه وزارت امور خارجه آمریکا و صفحه خبرنگاران سی ان ان را منتشر می کند. جان کری در این مصاحبه تأکید کرد:
We also have other alternatives available to us.  We've lost nothing off the table 
 ما راهکارهای دیگری نیز در دست داریم. هنوز هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است. (همه گزینه ها روی میز است)
 
حال سوال اصلی را باید از خبرآنلاین و رسانه های راستگویان!! پرسید که چه اصراری بر تطهیر جان کری و مواضع ضد ایرانیش دارید؟ چرا نمی خواهید سخنان توهین آمیز مقامات آمریکایی به گوش مردم ایران برسد؟ آیا با "حکومت نظامی رسانه ای" به نظرتان به دولت کمک خواهد شد؟ و ... 
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن